loading...

وبگاه جامع تخصصی تابلوفرش

بازدید : 1197
جمعه 17 ارديبهشت 1400 زمان : 22:14

شهرک صنعتی فرش سلیمان صباحی بیدگلی را می توان بزرگ ترین شهرک صنعتی فرش ماشینی ایران دانست که با تولید سالانه 35 میلیون متر مربع ، فرش ماشینی به قطب صنعت فرش کشور تبدیل شده است . اشعار دینی اقبال، گویای عقیده قلبی و باورهای ناب این متفکر معاصر جهان اسلام است که به دور از هر گونه آلایش و شایبهای حرف دل خود را زده است. برای احراز نقض براساس مشابهت باید معیار تشخیص شباهت بین دو علامت و یا کالا و خدمات تحت آنها بررسی شود و همچنین معیّن شود که این تشابه، میبایست موجب گمراهی چه گروهی باشد؟ حال سؤال این است که چه گروهی از مصرف کنندگان جامعه را باید معیار قرارداد؟

به نظر میرسد که باید گروهی از مردم را که کالای دارای علامت را مصرف میکنند و در واقع مخاطب علامت تجارتی هستند ملاک قرارداد. هم چنین قسمت اخیر بند 2 ماده 10 قانون علایم تجارتی 1994 انگلستان4 در تشخیص معیار اصلی برای احراز نقض علامت تجارتی بر اساس مشابهت با قوانین موجود در کشور ما هم عقیده میباشد و آن را وجود شباهت در دید مصرف کنندگان عادی میداند.5بدیهی است گمراهی و اشتباه اغلب در خصوص بخشی از عموم به وجود میآید نه همه مردم.

امّا احتمال دارد چنین پنداشته شود که مالک علامت مذکور، اجازه استفاده از علامت خود را برای محصول مزبور اعطا نموده است و مصرف کننده با این تصوّر که شرکت «کداک» مسئول کیفیّت آن است اقدام به تهیّه نماید. او برای نشاندادن این جهان، از مفاهیم استعاری بیشترین بهره را میبرد. این حقوق شامل موارد استفاده از علامتی میشود که شبیه علامت ثبت شده است و استفاده از آن برای کالاها یا خدمات مشابه موجب گمراهی عمومی میگردد.» این بند برای تشخیص تشابه علایم تجاری معیاری به دست نمیدهد و صورتهای نقض براساس مشابهت را به روشنی بیان نمیکند. به طور مثال سه شرکت ژاپنی هوندا، سوبار و بخشی از تویوتا علایم تجارتی «لگند»2، «لگنسی»3 و«لکسوس»4 را همزمان استفاده میکنند و هیچ خطری مشتریان آن شرکتها را تهدید نمیکند. به طور مثال در یک شرکت تولیدی فرش ماشینی وزن فرش 1200 شانه با تراکم 3600 در سایز 12 متری 38 کیلوگرم وزن دارد . در این مقاله می خواهیم قیمت گلیم فرش در کاشان را برای شما شفاف سازی کنیم . فرش گرد صورتی کوچک در این اتاق یک عنصر دکوراتیو زیبا است و نقطه کانونی را به وجود آورده است.

به عبارتی مصرف کننده با این تصوّر غلط که بین شخص مزبور و دارندهی واقعی علامت، پیوند و ارتباط وجود دارد و به تصوّر اینکه نسبت به این علامت و محصولات تحت آن شناخت کافی دارد، به تهیّه و استفاده آن خواهد پرداخت. منظور از یکسان بودن این است که علامت نقض کننده با علامت ثبت شدهی مورد حمایت یکسان باشد و در خصوص کالاها یا خدمات یکسان به کار رود. همچنین در صورتی که علامت یکسان در خصوص کالاهای مشابه و نیز علامت مشابه علامت ثبت شده در خصوص کالای یکسان تحت آن علامت به کار رود نقض واقع میشود. در واقع در صورتی که علامت یکسان در خصوص کالای یکسان تحت علامت ثبت شده به کار رود نقض صورت میگیرد. در فرضی که استعمال علامت یکسان برای کالاها یا خدمات یکسان، صورت میپذیرد احتمال گمراهی (مصرف کنندگان در خصوص مبدأ کالاها یا خدمات) مفروض میباشد».1بنابراین، در صورت تشخیص این نوع نقض، مراجع قضایی در خصوص فرض گمراهی با مشکل خاصی روبه رو نیستند و نیازی به اثبات از طرف مدعی نمیباشد.

خرید قسطی فرش ماشینی فرش نگین مشهد هلال برای راحتی شما عزیزان خرید قسطی فرش را در نظر گرفته است. شما خریداران می توانید از شرایط اقساط ۳۶ ماهه بدون پیش پرداخت و ضامن استفاده کنید و تا سقف ۵۰ میلیون تومان خرید خود را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید. برای خرید اقساطی فرش می توانید به صورت حضوری در نمایشگاه فرش نگین مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بیدگل و یا مراجعه به نمایندگان ما در شهرستان ها اقدام به خرید خود کنید. همچنین برای آسایش شما امکان خرید اینترنتی فرش نیز محیا گردیده است. تفاوت خرید اقساطی فرش با خرید نقدی در خرید نقدی فرش شما از تخفیف بیشتری برخوردار هستید و در خرید قسطی فرش حداکثر با توجه به زمان اقساط که ۳۶ ماهه است شامل افزایش ۱۵% می گردد. همچنین از این مزیت برخوردارید که فرش قسطی خود را بدون پیش پرداخت خرید می کنید و ماهانه با پرداخت مبلغ کمی از فاکتور خود از آسایش بیشتری در خرید فرش برخوردار می شوید. برای اطلاع از قیمت فرش نگین مشهد هلال می توانید با ما در تماس باشید. هدف بررسی عوامل تشابه علایم تجارتی، شناسایی عواملی است که موجب مشابه شناخته شدن علامت است و نه عواملی که موجب مشابه دانستن کالاها یا خدمات است. کاربرد اصلی یک علامت تجارتی، تمیز منشأ کالاوخدمات برای مصرف کننده و جلوگیری از خطر گمراهی و اشتباه مصرف کننده6 است. برای مثال، شرکت اسپانیایی فاکتیس، علامت تجارتی (فاکتیس)2را در مورد مداد، پاک کن، مدادتراش و خدمات تبلیغاتی مربوط به کالاهای در طبقات 16 و 35 به ثبت رسانده است.3چنانچه شخصی همین علامت را در مورد کالاها و خدمات فوق مورد استفاده قرار دهد4 نقض نوع اوّل تحقق یافته امّا چنانچه تاجری این علامت را در مورد کامپیوتر به کاربرد، صاحب علامت نمیتواند وی را از به کار بردن علامت مزبور منع نماید زیرا عمل مزبور نقض کارکرد مبتنی بر یکسانی نیست. بنابراین، چنین نقضی تیری است که هدف و کارکرد اصلی یک علامت تجارتی را نشانه میرود. چنانچه مشابهت بین دو علامت و کالاهای تحت آن به اندازهای باشد که مشتریان در تشخیص «منشاء کالاها یا خدمات» دچار سردرگمی و اشتباه شوند، یعنی مصرفکننده تصوّری غلط راجع به شرکت تولیدی یا ارایه کنندهی خدمات پیدا کند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 157
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 76
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 467
  • بازدید ماه : 1605
  • بازدید سال : 6712
  • بازدید کلی : 326771
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی